För att vi ska kunna behandla ditt ärende så snabbt som möjligt är det viktigt att alla fält i formuläret fylls i, även de som inte är obligatoriska.
Om det saknas uppgifter i din ansökan behöver vi begära in kompletterande uppgifter från dig. Handläggningstiden kan då komma att dröja ytterligare.
Vi kommer att prioritera de ärenden som har kompletta uppgifter i första hand.
Vid återbetalningar till bankkonto behöver vi begära in namn, personnummer och folkbokföringsadress.
Då vi är en del av Region Dalarna använder vi oss av Swedbanks utbetalningssystem, vilket betyder att pengarna betalas ut via ditt personnummer.
Har du ett konto registrerat på ditt personnummer i Swedbanks kontoregister sker utbetalningen direkt till ditt bankkonto. I annat fall skickas en utbetalningsavi till din folkbokföringsadress.
Du kan själv gå in och registrera ditt konto i Swedbanks kontoregister.
https://www.swedbank.se/privat/betala-och-overfora/konton/anmal-konto-till-swedbanks-kontoregister.html
Tack för din förståelse och ditt samarbete!